Białystok New Pop Festival Online z rekordową 338 tysięczną widownią

0

Prawdziwa scena, prawdziwi artyści grający na żywo, i ponad 338-tysięczna widownia przed ekranami tabletów, laptopów, smartfonów. Za nami pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce. Festiwal realizowany w oryginalnej scenerii, z pełnowymiarową sceną, w całości stremingowany do internetu. To był przemyślany krok idący w nową rzeczywistość i jedyna możliwość na organizację festiwalu. Było warto.

W sobotę i niedzielę 11 i 12 lipca odbył się pierwszy w „pandemicznej Polsce” festiwal muzyczny z fanami w internecie. „…Muszę was sobie wyobrazić, to trudne, nigdy tak nie graliśmy!” – mówił w niedzielę przed koncertem do kamer Dr Misio. A Maria Peszek po swoim występie komentowała na gorąco: „Dziwne doświadczenie, festiwal bardzo specyficzny. Ale wszystko się udało. To było superszczęście, że mogliśmy na żywo zagrać dla widzów – choćby w cyfrowych zaświatach”…

Przez dwa dni na scenie Białystok New Pop Festival Online można było zobaczyć i usłyszeć znanych polskich artystów. W sobotę na białostockiej scenie wystąpili: Karolina Czarnecka, duet Karaś/Rogucki, Natalia Przybysz, Krzysztof Zalewski. Natomiast w niedziele scena należała do zespołu Mgły, Dr Misio, Ani Rusowicz i Marii Peszek.

Tuż po zakończeniu festiwalu, przed północą, podsumowano statystki i wynik był fantastyczny! Białystok New Pop Festival obejrzało ponad 150 tys. widzów w social mediach i na platformie newpop.pl i ponad 188 tys. widzów na portalu Gazeta.pl.
Pusty dziedziniec dezorientował, piosenki kończyły się w ciszy, bez aplauzu i okrzyków publiczności. Ale artyści mimo poczucia lekkiego surrealizmu, dali sobie świetnie radę, z widzami dzieląc się z całego serca tym, z czym chcieli podzielić się już dawno. Publiczności szukali w oku kamery, wyobrażali ją sobie, gawędzili, żartowali. I otrzymali zasłużoną atencję – 338 tyś. festiwalowiczów online.

Tegoroczny zestaw artystów znów dowiódł, jak pojemna jest festiwalowa formuła i jak łączy rozmaite gatunki, m.in. pop, rock, electro, indie pop, soul. Niemal każdy z zaproszonych artystów eksperymentuje, krąży po obrzeżach, łączy brzmienia. Na festiwalu zabrzmiały więc nie tylko nowoczesny pop, ale i electro, miękki soul zmieszany z jazzem, rock, zimna fala, autorska piosenka z tekstem. Było  miejsce na energetyczny trans, ale i na przymknięcie oczu i zasłuchanie. Było też ostro, zaczepnie i drapieżnie.

Ale Białystok New Pop Festival Online to nie tylko koncerty. Zaprosiliśmy artystów do wspólnej rozmowy. W festiwalowym newsroomie rozmawialiśmy z nimi o ich planach na przyszłość w tym dziwnym dla nas czasie, kiedy to dopiero następuje powolne odmrażanie kultury. Zadawaliśmy im również pytania od fanów. A na zakończenie, jako, że Białystok New Pop Festival wspiera akcję #otwieramy koncerty, pokazaliśmy festiwal od kuchni, jak wygląda praca na scenie, kto stoi za konsoletami i steruje światłem albo jak wygląda reżyserka, która odpowiada za finalny obraz, który widzowie mają na swoich ekranach.  Pokazaliśmy twarze tych, którzy za tym stoją i dla których ta praca, to życie.

To nie koniec Białystok New Pop Festivalu.  Przez najbliższy miesiąc, do 12 sierpnia, każdy, kto nie zdążył na festiwal w miniony weekend, może oglądać festiwal na newpop.pl. Materiał jest dostępny w wersji HD, płatnej od 20 złotych. 50% kwoty od każdego biletu jest przekazywane artystom.

Szczegóły: https://www.facebook.com/bialystoknewpopfestival/
oraz na newpop.pl
Organizator: Agora SA
Partner Główny: Miasto Białystok
Partnerzy: Perła browary Lubelskie, Renee, CERI International
Partner transmisji: StreamOnlinePartner merytoryczny: Stowarzyszenie Autorów ZAiKS
Patroni medialni: Co Jest Grane24, Gazeta Wyborcza, Gazeta.pl,
Kino Polska Muzyka

%d bloggers like this: